Monday, May 31, 2010

macam2 jadi.. huishh

story petame :

hahaha.
*gelak smbil menaip
*
lpas mklong ngn abg btolak blik kL.
ak pun msuk la tandas..
then. kluar2 je trus...
*debushhh !*

haha. jatuh dowhh !

MySpace

awat x tau jadi lagu tu. hahaha
mengong sbentar.
lantai licin mybe.
nsib baik la ade *tilam* special yg mlek
at kat bdan aku ni. haha
xde rase pape pun.
alhamdulillah la.. kaki je sakit ckit. sbb kne bucu pintu.
ak jatuh trus gelak. hahahah
so, korang pun ape lagi ??
gelak la. gelak ! gelak ! ge
lak !
gelak la org jatuh ni kan.
tp tp tp.

lawak. ! hahahahaha

MySpace


story kedue :


snap sblum amik ma. hihi

smlm kul 8 g amik ma blik keje..
so, then smpai sana tggu la
ma kat dpn pntu kan..
mse tu ak stay kat moto jela..
astu dlm bbrpa scond ak dgr ade cm
bnde jtuh aww.
ak unn kaleh la blkng..
tgok xde ape pun.. mcm brg
org je jtuh.
so, xpela. ak pun trus mgelamun *huhu*
then, lme ckit ak cm xsdap hti la.
kaleh blkng blik.. tgok btul2 ape sbnrnye yg jtuh td.
Ya Allah !!

upe2nye ade akak sorang ni jatuh moto.
tekejut aku. igtkan ape td.
ak pun trus strt moto g kat die la.
mse tu ade aku, cik gad ngn uncle nk g a
nakku(tmn kmuning)
akak tu da nanges tru
k la.
ak papah la die. kaki kiri die dh xleh gerak.
yg pak gad tu leh wat derkk ! bengang gila.
ak ckp "pkcik angkat la moto ni !" pak gak tu lak bls "em. xpala."
x ke saket hatii ???

aduii. sabar jela.
nseb uncle tu ade.. die la call ambulans. suspen la gakk.
akak dah nges maken kuat.. org maken ramai
. aku maken lenguh kaki. *haha*
tp tu la. ksian oo.. ade sorg pkcik tu mintak no fon fmly atau sesape yg trdekat.
akak tu lak duk uma sewa.. keje kat anakku tu la..
call kengkwn die sorang x jwb. mengong.
then die call bf die la.
nsib baik la bf die uma dk
t2 situ je.
tnpe brckap pnjg.. bf die dh smpai blkang kitorng?
aikk?? cepatnye. hehe. jeng~~~

then, bf die la ngn org rmai tlg ag
kt moto akak tu..
moto die mmg truk lah. repair pun makan duet je.
akak tu cter.. time tu die rehat.. nk g beli mknan la..
then die *terpress* minyak
lebih.
moto scooter kan.. bhye2..
pastu.. trlanggar la gak tmpat brtapa pak gad keje kat socso tu.
trjtuh kat tebing ckit pastu kene lagi pili bomba.
moto die lak hempap atas bdan
die. aduii. perit2.
siku luke ckit. tp kaki die la para
h. huisshh.

bf die pun kelam kabut la gak..
trus pggil boss akak tu kat dlm kd
ai anakku tu.
die cm nk mrah. tp mmg bukan s
alah spe2 pun..
org dh maken rmai. sume ckp "pasai pa pasai pa ??" huhu
ma pulak xkuar2 dr kdai.
call xdpt.. pastu.. ade akak sorang lg ni.. ak soh die g pggil ma.
ckp soh bawak gamat
gel.
ma ngn tehah lak dh kunci pntu kdai..
lmbt la jugak. huuuu..
ma igt ak xcident?? oh no no no.. bukan
saye. org lain. huhu
ma ngn tehah pun smpai. trus tnye "awat ni pasai pa.??"
dgn nada yg garang abeh tu. aku pun takut. haha
aishh. cpt la sapu gel gamat tu kat akak ni. tok sah dok marah2 la. bukan ada pa pun.
ak dh xlrat panggu akak tu. tukar jap org len. moto ak lak melintang ngah jln. nk g ubah jap.

then, bpe mnit lps tu..
ambulans pun mai la..
mau x lmbat.. time tu mmg
jem gler la jln..
dorang dr hosp jela uruskan akak tu.
tot tet tot tet suma. akak tu trus dkjarkan ke hospt. aishh..
jalan bapak jemm ! sebok nak tgok je org
yg lalu lalang tu. huhu

so, sume pun dh settle.. aku pun balik la umah..
mse ngah pkai helmet.. tgok2 sunyi al-sepi dah
amboii. tadi bukan main ramai. ish2. haha

then balik la umah..
nk g mkn char koey toew kat sbrang jln tu pun xjdi. xpelah.
bju aku pun dh kne d
rah ckit ni.
blik mndi jela ea..
harap2 xjadi ape2 yg truk kat
akak tu...

MySpace

story ketige :

em.. mlm tu gak.
notin happened la.
ak ngn ma pun smbung buat hntaran mcm biase.
then trus tido.
sbb ngntuk sgt.
xpela.. tido pnye tido..
esok pgi nye..
ma msuk blik.

ma : smlm mse kite blik umah, adik kunci pntu pgar x?
aku : (aikk ! soklan pe tu?) harusla kunci. ma yg kunci sdiri kann?? npe?
ma : cik mayah call ma pg td. die kata ade anjing dlm umah kite..
aku : apehh ? hanjeng? ya allah ! cmne die msukk ?? cmne cmne cmne ??
ma : xtau la.. cik nomah la nmpak mnatang apa dok kelewaq kat sliding door kite tu. wane oren2.
die btau cik mayah. cik mayah tgok la.. mmg kompem anjing. tekejut ma !
aku : ishh.. cmna dia msukk.?? msa kita blik tu xnmpk apa pun kan. die duk bwh kete la kot..
ma : ma bukak sliding td. nmpk la dia dok pusing2 tepi keta. besaq ! takat pinggang la jugak tinggi anjing tu. bapak anjing... dia pun mmg nk keluar. tp trkurung..
aku : tian tungguh tian tungguh..
ma : ma pun xtau nk buat cmna. yela.. anjing tu besar sgt. cik mayah la soh ma kuar kat pntu blkg.. bukak pntu pgr dr luar. tp anjing tu mkin dekat. mampoih ma. huhu. cik mayah gejut padel(ank sdre jiran) la.. die la mai bukak pntu umah td..
aku : ish ish ish.. apela anjing tu. even salah umah pun.. jgn la msuk umh mlayu. adoii.
ma : pastu die pun lari p mana xtau.
aku : em.. *ngntuk lg time ni. heeee~*

pastu.. ma pun cuci la lantai2, kete2, moto2, kasut2, sume yg ade kat dpn umah aku tu.
nsib baik la die xmlepas ape2.. klau x.. lg bnyk gheja.
ptut la time ma msuk blik tu aku bau sabun cuci lantai
hihihihihiii.~ mane aku tau. =D
nsib baik la jugak kucen aku pun xde kat umah.. klau x..
mmg die ngap ! la. huhu
seriyau seriyau.


so, itu sajelah utk kali ni.
letih ni.
bnyak naw naepnye.
=)

aniyoo~~
popakushikayoo~~
Bbasya ! ^.^



0 kata-kata bernas:

Post a Comment