Saturday, August 15, 2009

Datuk Mukhriz bin Tun Dr. Mahathir <3

=)


Datuk Mukhriz was born on November 1964 is the 3rd son and 5th child of former Prime Minister of Malaysia, Tun Dr. Mahathir and Tun Dr. Siti Hazirah.. opss.. Siti Hasmah.. haha..
He is currently the Malaysian Deputy Minister of International Trade and Industry.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

ok ok.. td abah kuar g klinik..

abg demam ktenye..
tp lmbt pulak diorg blek eh..
ouh ! bru aku trigt.. upe2nye diorg trus grak g dewan tman saga, keladi.
datuk mukhriz dtg..
adoy adoy..
aku lupe la... huhuu..
then call abg sruh amek aku.

----------------------------------------------------------------------
--------------------------

lpas smpi kat dewan tu..
rmi la en.
abg lak tanak turun. sket kple kot.

hmm..
aku pun wat kering dh r en.
na takut wat pe.
bukan ade kempen haram cam anwar aljuburi wal-liw
ati suke buat tu en.
hehe..
lpas tu.. dgr je ade macek ngn pacek nie sembang laki binih !
"depa buat apa nie?? eeee.."
dlm hati aku.. cam nk renyuk2 je dorg ni
!
mampos a ! klau kaw ta suke.. kaw laki bini bole blah !
tade spe na heran pon.
aku tawu.. itu mesti parti berhaluan kiri
.
haha..


----------------------------------------------------------------------------------------------

ade bbrape ucpan dr datuk yg smpat aku salin.
hehe..

>> "ayahanda dan ibunda mengirim salam buat semua yg dtg pd mlm ini.. mereka berada dlm keadaan sihat walafiat. walaupun usia mereka telah menjangkau 84 thn.." ujar beliau dengan nada yg rendah.

>> beliau mnyrankan progrm "1 malaysia" mwujudkan 1 skola utk semua kaum.. bukan ngre kite ta pena ade skola.. tp.. mksud beliau dimana semua pelajar berada bersama2 dlm sebuah kantin yg sama, pdg yg sama dan sebumbung menimba ilmu dlm sebuah skolah yg sama.. dgn itu dpt mwujudkan lgi perpaduan dikalangan semua kaum.. ini juga dpt mnunjukkn tiada jurang diantra kaum di Malaysia ini.. (difokuskan kpd skola jenis C/I)

>> "utk merdeka adalah mudah.. tp utk memelihara kemerdekaan adalah amat sukar. penuh dgn cabaran dan dugaan. kita haruslah insaf dan menyedari ttg perjuangan kemerdekaan.." YB Datuk Mukhriz.

>> kata beliau lagi.. pengkhianat tidak akan diberi tempat atau diterima di bumi melayu ini.. (contohnya.. DS.anwar ibrahim dan chin peng dan juga Pakatan Rakyat.)
"Pakatan Rakyat nie PAKAT.. ayatnya berbunyi kasar.. semua pakat pakat berpakat.. nak jahat atau nak baik ?!? "
"kita di BARISAN NASIONAL adalah 1 barisan yg kukuh ! mantap ! dan disertai oleh UMNO, MCA, MIC dan lain2.. "

" PR yg dahulunya barisan alternatif. dan sekarang yg akan dtg belum tahu lagi nama apa yg akan diberi "

ok.. sbgai contoh, apabila ada pilihan raya, ada sahaja nama pakatan mereka yg akan diguna.. (barisan alternatif, reformasi, pakatan rakyat, PKR, PAS, DAP, & sewaktu dgnnya). mereka dlm "pakatan" ni tidak mempunyai sebrang lambang atau logo RASMI.

datuk muhriz berkata mereka adalah pakatan yg lemah dan tiada haluan.. ini kerana PAS sendiri dgn negara Islam.. tetapi DAP mgatakan jika ingin menubuhkan negra Islam.. langkah mayat mereka(DAP) dahulu.. seperti kata pepatah tidur sebantal tp mimpi lain2.

dgn PKR pula "aku hanya mahu jadi PM !! aku hanya mahu jadi PM !! yg lain aku x peduli.. aku asyik ubah tarikh ! smpai bila pun x tau. "
anwar sendiri pergi ke oversea dan mbuat statement mgtakan dunia ni nak menjatuhkan dia.. tetapi keinginan sebenar anwar hanyalah menjadi seorang PM.

>> "pesan kpd ank2 cucu kita. generasi merekalah yg akan meneruskan perjuangan pejuag2 lampau. dan perjuangan kita masih belum selesai..." diadaptasi dr hujah2 ayahanda beliau.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

itu je yg sempat aku salin..
bnyk lg..
penat aku.
huhuu..
lastly datuk mukhriz merasmikan SEMARAK MERDEKA
pada 14 Ogos 2009
=)

**applause**

---------------------------------------------------------------------
---------------------------

Datuk Muhkriz nih


sox a abah ! huhuu..

n the most important is..
hehe..
v
v
plat kte datuk.. hehehe.. klau la aku dpt logo tu..
best tuh.. huhuu..


0 kata-kata bernas:

Post a Comment