Saturday, August 15, 2009

seri muka is my peberet ! =)

ok.. today.. im gonna to story bout my experience buat kueh seri muka by my owns..
tp dibantu oleh pmbantu peribadi saia.
my grandmom !
yeah ! << ( don't very like to use this word) hehe..
k let make this simple.
pg td.. lpas bgun tidur aku trigt resepi kueh sri muka yg aku slin smlm..
hmm.. na buat lah ! :D
aku pun ngn muke x besala g a dapur na buat enn..
tgok2 tok da ready lg awal. haha..
rupe2nye aku yg bgun lmbat.. haha..

------------------------------------------------------------------------------------------------

1st kukus pulut.. lpisan bwah..
then.. bncuh la sgle mcm kat
lapisan hijau kueh tu en..
gedebung gedebang la kat dpur td.. :D
hentam merapu gak taw x.. haha.
gule maen letak. air, santan, pewarne hijau sume hentamerapusajala..
hahahaha..

------------------------------------------------------------------------------------------------

about sejam 5mnit gak la nk ciapkn sume2..
akhirnye.. siap jugak.. hehe.
tp agak lembix..
x tawu salah tang mana..
tp mmg salah pun..
bia la.. asalkn x manes sgt.. =)

------------------------------------------------------------------------------------------------

bile aku tgok kueh tu telmpau lembix aku trus ltak dlm fridge..
lg bes en.. jpg cm mkn yougurt pndan je.. hehe..
ok gak idea tu..
seem like ku
eh tu totally jadi lah ! hehe..
bangge nie.. da bule kawen.. yayaya... haha..

-----------------------------------------------------------------------------------------------

x secntik kueh orang.. n kat situ telah diculik oleh "x taw" .. hehe

0 kata-kata bernas:

Post a Comment